Spring naar content

Saskia Mink

Coach & gecertificeerd GroepsGelukCoach

Saskia Mink

Leerkracht, coach & gecertificeerd GroepsGelukCoach

‘Als het plan niet lukt, verander het plan, niet het doel’

 

Ik kijk graag op systemische wijze mee in het onderwijs naar wat gezien wil worden, zodat iedereen gezien wordt.

Saskia Mink - GroepsGelukCoach 2024
Saskia Mink - GroepsGelukCoach 2024
Contact GGC - Saskia Mink
Intake formulier Saskia Mink

Persoonlijke gegevens

Vul hier de naam/namen in
Straat en huisnummer

Informatie

Zijn er interventies gedaan in de groep? *
Is er eerder hulp gezocht? *
groepsgelukleerkrachten
Ik heb de Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring gelezen en ga hiermee akkoord *
reCAPTCHA
Intake formulier - Teams - Saskia Mink

Persoonlijke gegevens

Straat en huisnummer

Informatie

Is er eerder hulp gezocht? *
Zijn er interventies gedaan in het team? *
Ik heb de Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring gelezen en ga hiermee akkoord *
reCAPTCHA

Over Saskia

Als klein meisje in de klas, keek ik vooral om mij heen en vroeg me vaak af waarom een ander deed wat hij deed. Zo ook over mijn juffen en meesters. Op de middelbare school liet ik vaker horen wat ik zag en voelde over wat een ander deed, waar niet iedereen altijd even blij mee was. Sommigen waardeerden het wel en zagen mij. Dat werden mijn leermeesters.
Op de Pabo moest ik leren observeren, inmiddels is het mijn vak.
Meekijken om hen te zien die graag anders bekeken willen worden.
Wat zien zij? Wat zie ik? Samen zie je zoveel meer.

Meer dan 15 jaar heb ik voor de klas gestaan, voornamelijk in het speciaal onderwijs en ben daarna jongeren, leerkrachten en zorgteams gaan begeleiden in het basis en voortgezet onderwijs.
Een paar jaar geleden werd ik eens mee genomen naar een familieopstelling en voelde direct dat deze manier van kijken naar wat er is, bij me past. Samen kijken naar wat je misschien nog niet weet maar wel al voelt.
Hierdoor ben ik me verder gaan verdiepen in systemisch werken. Zo leerde ik GroepsGeluk kennen.

Mijn uitdaging in het onderwijs is er vooral als ik hoor: “Help, mijn groep is moeilijk!”
Wat speelt er in die groepsdynamiek? Waar zitten de mogelijkheden van die groep?
Hoe wordt het voor iedereen weer veilig en prettig om er te zijn?
Dankzij GroepsGeluk kan ik dit op scholen doen op een manier die voor mijn gevoel klopt en aan de klas, de leerkracht, ouders en het team duidelijk maken wat er speelt, zodat de volwassenen hier samen met de kinderen aan kunnen gaan en blijven werken.

Ik voeg het systemisch werk vaak toe te in mijn werk in het voortgezet onderwijs als schoolbegeleider vanuit een samenwerkingsverband en als ZZP-er coach ik leerlingen en jongeren individueel op de scholen én leerkrachten met hun klas. Mijn missie is middels GroepsGeluk samen mogen werken in het onderwijs binnen én met het systeem, waardoor iedereen zich beter en gezien voelt.

‘Als het plan niet lukt, verander het plan, niet het doel’.

 

PABO, TA Transactionele analyse, Deep democracy (level 1), Oplossingsgericht werken, Marte Meo (beeldbegeleiding), Co-teaching, GroepsGelukCoach, OnderwijsOpsteller en verdere professionalisering.