Spring naar content

Monique Vosman

Leerkracht, coach & gecertificeerd GroepsGelukCoach

Monique Vosman

Leerkracht, coach & gecertificeerd GroepsGelukCoach

Wat mij betreft is het welbevinden van kinderen een voorwaarde om tot leren te komen. GroepsGeluk biedt kinderen ruimte om hun gevoelens te delen met de groep, waardoor wederzijds begrip ontstaat. In de onderstroom van een groep spelen soms dynamieken die wel worden gevoeld, maar niet gezien. Met GroepsGeluk worden ze zichtbaar gemaakt voor de hele groep. Van daaruit kan een helende beweging in gang gezet worden.

Monique Vosman - GroepsGelukCoach
Monique Vosman - GroepsGelukCoach
Contact GGC - Monique Vosman
Intake formulier Monique

Persoonlijke gegevens

Vul hier de naam/namen in
Straat en huisnummer

Informatie

Zijn er interventies gedaan in de groep? *
Is er eerder hulp gezocht? *
groepsgelukleerkrachten
Ik heb de Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring gelezen en ga hiermee akkoord *
reCAPTCHA
Intake formulier - Teams - Monique Vosman

Persoonlijke gegevens

Straat en huisnummer

Informatie

Is er eerder hulp gezocht? *
Zijn er interventies gedaan in het team? *
Ik heb de Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring gelezen en ga hiermee akkoord *
reCAPTCHA

Over Monique

‘Iets met kinderen.' Dat is wat ik als klein meisje antwoordde als iemand mij vroeg wat ik later wilde gaan doen. Ik kwam terecht op de PABO en werd leerkracht, een vak dat ik 23 jaar lang met veel plezier heb uitgeoefend. Ik merkte dat mijn aandacht vooral uitging naar kinderen die het moeilijk hadden en/of opvielen door hun gedrag. De behoefte achter het gedrag heeft me altijd beziggehouden. In 2011 ben ik gestart met de opleiding tot kinder-, puber- en opvoedcoach en vanaf die tijd werk ik ook als kindercoach op school. Sinds 2021 werk ik daarnaast ook vanuit mijn praktijk ‘Lekker Jezelf Jeugd- en kindercoaching’ in Bathmen. Als moeder van twee tieners weet ik hoe belangrijk het is dat kinderen goed in hun vel zitten en ik draag daar graag mijn steentje aan bij.

Tijdens de opleiding tot kindercoach kwam ik in aanraking met systemisch werk en dat vond ik enorm fascinerend. Ik las er veel over en heb ook een paar keer een opstelling bezocht. Met een systemische blik kijken naar kinderen en gezinnen, heeft me als leerkracht en kindercoach veel gebracht. Toch duurde het nog heel wat jaren voordat ik de keuze maakte om zelf een opleiding familieopstellingen te volgen. Dit heeft mij als coach en als mens ontzettend veel opgeleverd. Vanaf toen was systemisch werken niet meer weg te denken uit mijn werk en mijn leven. Ik ging zelf ook opstellingen begeleiden en werkte in mijn coachsessies steeds meer systemisch.

Mijn ervaring in het onderwijs wilde ik heel graag combineren met mijn passie voor systemisch werken, maar ik wist nog niet zo goed hoe dat er in de praktijk uit zou zien. Toen kwam GroepsGeluk op mijn pad. Hierin komen deze twee werelden op een prachtige manier samen. Wat mij betreft is het welbevinden van kinderen een voorwaarde om tot leren te komen. GroepsGeluk biedt kinderen ruimte om hun gevoelens te delen met de groep, waardoor wederzijds begrip ontstaat. In de onderstroom van een groep spelen soms dynamieken die wel worden gevoeld, maar niet gezien. Met GroepsGeluk worden ze zichtbaar gemaakt voor de hele groep. Van daaruit kan een helende beweging in gang gezet worden. Mijn missie met GroepsGeluk is dan ook een bijdrage te leveren aan het welbevinden van de groep, zodat leerlingen en leerkrachten zich optimaal kunnen ontwikkelen.

 

Opgeleid door: PABO (Hogeschool IJsselland Deventer), Opleiding tot kinder-, puber- en opvoedcoach (Centrum Tea Adema), Trainer Ik Leer Leren (Centrum Tea Adema), MatriXmethode (Ingrid Stoop), Basis- en vervolgopleiding familieopstellingen (Latitude Opleidingen), Gecertificeerd GroepsGelukCoach (Désiréé Farro)