Spring naar content

Marijn Brugman Ruhé

Leerkracht, therapeut & gecertificeerd GroepsGelukCoach

Marijn Brugman Ruhé

Leerkracht, therapeut & gecertificeerd GroepsGelukCoach

Mijn passie voor GroepsGeluk draait om het écht zien van kinderen, zodat zij zich werkelijk gezien voelen en kunnen groeien in hun emotionele intelligentie.

Marijn Brugman Ruhé - GroepsGelukCoach
Marijn Brugman Ruhé - GroepsGelukCoach
Contact GGC - Marijn Brugman Ruhé
Intake formulier Marijn Brugman Ruhé

Persoonlijke gegevens

Vul hier de naam/namen in
Straat en huisnummer

Informatie

Zijn er interventies gedaan in de groep? *
Is er eerder hulp gezocht? *
groepsgelukleerkrachten
Ik heb de Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring gelezen en ga hiermee akkoord *
Intake formulier - Teams - Marijn Brugman Ruhé

Persoonlijke gegevens

Straat en huisnummer

Informatie

Is er eerder hulp gezocht? *
Zijn er interventies gedaan in het team? *
Ik heb de Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring gelezen en ga hiermee akkoord *

Over Marijn

Mijn naam is Marijn. Ik ben getrouwd met Marco en trotse moeder van drie zonen. Samen met onze schoolhond Skip, voel ik me volledig thuis in het onderwijs. In 1995 ben ik afgestudeerd als leerkracht in het basisonderwijs en mijn hart ligt nog steeds bij de kinderen. Hoewel ik nu nog maar één ochtend per week als leerkracht werk, richt ik me vooral op mijn rol als gedragsspecialist. Op mijn basisschool begeleid ik wekelijks leerlingen en leerkrachten met GroepsGeluk-sessies in alle jaargroepen om inzicht te krijgen in de dynamieken binnen de klas.

Tijdens intervisiebijeenkomsten werk ik met mijn collega’s aan casussen die we door middel van opstellingen in kaart brengen. Hierdoor wordt zichtbaar wat er onder de oppervlakte speelt in de klas, zodat we samen gerichte stappen kunnen zetten om het gedrag en de dynamieken van de kinderen beter te begrijpen en te ondersteunen.

Naast mijn werk op school heb ik een eigen praktijk als integratief kinder- en jongerentherapeut. Tijdens mijn opleiding tot integratief kindertherapeut kwam ik voor het eerst in aanraking met het systemisch werk. Dit veranderde mijn kijk op hoe we naar kinderen en hun gedrag kunnen kijken. In mijn zoektocht naar een manier om systemisch werk toe te passen in de klas, ontdekte ik GroepsGeluk. Hier leerde ik hoe ik hoofd en hart kan verbinden en het onzichtbare – dat vaak alleen gevoeld wordt – zichtbaar kan maken.

Kinderen fungeren vaak als de "gele hesjes" van het systeem: ze laten zien waar er spanningen of behoeften zijn. In de klas komen verschillende systemen samen, zoals die van thuis en die van school, en hierin ligt voor mij de uitdaging. Het is mijn missie om niet alleen naar symptomen te kijken, maar terug te gaan naar de bron. Wat heeft een kind echt nodig? Door deze manier van kijken wordt gedrag altijd logisch en kunnen we zien wat er eigenlijk gezien wil worden.

Deze systemische benadering is inmiddels een tweede natuur voor mij geworden, zowel in mijn werk op school als in mijn praktijk. Het gaat erom dat we niet alleen kijken en werken met dat wat we in eerste instantie zien, maar dat we dieper durven kijken naar wat er werkelijk speelt.

Ik gun alle scholen, ouders en kinderen veel GroepsGeluk en daar draag ik graag mijn steentje aan bij.

 

PABO Amsterdam, Geef me de 5, Rots en water, eerst bewegen dan leren, Geboorte in Kaart, Talentenbegeleider Novilo, KinderCoach, KinderCounselor, JongerenCoach, Mediator, Integratieve KinderTherapeut, PSBK, GroepsGelukCoach, GroepsGeluk intern, GroepsGeluk Onderwijsopsteller, GroepsGeluk Leer en Gedragsproblemen, GroepsGeluk Types, AAI-basisopleiding.