Spring naar content

Karin Pulles

Coach & gecertificeerd GroepsGelukCoach

Karin Pulles

Wat wil je later worden is een vraag die vaak gesteld wordt aan kinderen. Hoe fijn zou het zijn dat elk kind hierop zou antwoorden: "gelukkig". Met GroepsGeluk wil ik daar een steentje aan bijdragen. Zichtbaar maken wat onzichtbaar is, bespreekbaar maken wat onbespreekbaar lijkt. Verbinding zoeken en geven zodat elk kind zich gezien en gehoord voelt. Dat geeft je het gevoel dat je mag zijn wie je bent en dan kun je groeien als mens.

Karin Pulles - GroepsGeluk2
Karin Pulles - GroepsGeluk2
Contact GGC - Karin Pulles
Intake formulier Karin Pulles

Persoonlijke gegevens

Vul hier de naam/namen in
Straat en huisnummer

Informatie

Zijn er interventies gedaan in de groep? *
Is er eerder hulp gezocht? *
groepsgelukleerkrachten
Ik heb de Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring gelezen en ga hiermee akkoord *
reCAPTCHA
Intake formulier - Teams - Karin Pulles

Persoonlijke gegevens

Straat en huisnummer

Informatie

Is er eerder hulp gezocht? *
Zijn er interventies gedaan in het team? *
Ik heb de Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring gelezen en ga hiermee akkoord *
reCAPTCHA

Over Karin

Na jaren als activiteitenbegeleidster te hebben gewerkt kwam ik via mijn eigen schoolgaande kinderen terecht in het onderwijs. Het begeleiden van kinderen die het lastig hadden op school werd al snel mijn passie. Na een aantal bijscholingen werd het steeds passender voor mij. Op de school waar ik werkte was ik vooral bezig met kinderen met een 'rugzakje'. Dat 'rugzakje' was gevuld met Ass (of iets dergelijks) of met iets van thuis. Het gedrag wat gezien werd was niet handig voor in de groep en het leren leed hieronder.
Ik werd kindercoach en startte een eigen bedrijf, naast mijn baan op school. Ik werd heel gelukkig van kinderen bij de hand te nemen om ze te begeleiden in het vinden van oplossingen die vanuit hen kwamen. De aandacht die ik voor hen als persoon kon geven leidde tot inzicht en verandering.

Het samenwerken met ouders werd door mijn eigen praktijk intensiever. Hierdoor werd de achtergrond van het kind ook dieper besproken en ook dat van ouders. Hoe het systeem rondom het kind in elkaar zit is bepalend voor hoe het kind zich voelt en uit. Het coachen van kinderen op school werd steeds meer gezien als helpend. Dit resulteerde in een full-time baan bij stichting Meerderweert/Eduquaat in Weert. Ik werk op verschillende scholen binnen de stichting en ben daar vooral bezig binnen de driehoek Kind-Ouder-School.
En toen kwam GroepsGeluk op mijn pad.
* De creatieve, laagdrempelige manier die het mogelijk maakt ieder kind zijn verhaal te laten vertellen. Alles komt bij elkaar.
* Het 'zijn' op school met alles wat je in je lijf hebt. Waar je last van kunt hebben, wat maakt dat je zo reageert op situaties? Dat je hoofd vol zit en niet tot leren komt?
* Het inzicht en het gezien worden door anderen.
* Het besef van leerkrachten dat elk kind iets met zich meebrengt als hij op school komt. Dit laat je niet bij de deur achter.

Dat brengt me bij mijn missie met GroepsGeluk. Ik wil graag dat elke groep binnen onze stichting kennis maakt met GroepsGeluk. Hoe 'ziet' de groep eruit en wat gebeurt er? Wat maakt dat er gebeurt wat er gebeurt? Iedereen is onderdeel van de groep en brengt zijn eigen 'ik' mee. Wat is daar het effect van? Hoe leren we kinderen daarmee omgaan? Het werken met GroepsGeluk levert vooral respect naar elkaar op. Het is oké; je mag zijn wie je bent.
Momenteel heb ik de uitdaging gekregen binnen de stichting om m.b.v. GroepsGeluk te werken aan de groepsdynamiek binnen alle scholen. Ik wil graag dat het systemisch werken binnen het onderwijs wordt geïmplementeerd. Want als er écht naar kinderen wordt gekeken kun je onderwijs beter afstemmen. Dan zijn niet de prestaties het belangrijkste maar de persoonlijke groei. Dan is er ruimte voor álle kinderen. Wanneer we samen kunnen bijdragen aan een positief leerklimaat zal ieder kind zich gezien en veilig voelen. Een kind wat zich gezien en veilig voelt zal groeien en zich kunnen ontwikkelen als een volwaardig mens. Mijn overtuiging is dan ook: "Van positieve aandacht word je gelukkig".

Onderwijsassistente ROC Eindhoven; Geef me de vijf - Colette de Bruijn; Handleiding voor jezelf - René Manders; Perspectiefnemingsvaardigheden - SIG België; Kids'Skills - Ben Furman; Kinderen zélf hun gedrag leren sturen - Ortyz Utrecht; de macht van machomannetjes in school- Hans Kaldenbach.
vele andere cursussen, workshops, ed. HBO Propedeuse Pedagogiek. Kindercoach - BGL. Groepsgeluk - Désirée Farro.