InspiratieWorkshop
Kijken achter gedrag
Heb jij soms ook het idee dat er zoveel meer speelt in je klas, dan dat je daadwerkelijk kunt zien? Wil je leren om met een andere blik naar je groep en naar ouders te kijken? Via systemisch inzicht is het mogelijk om te kijken achter gedrag van kinderen en volwassenen.
Met GroepsGeluk – systemisch werken in de klas – maak je de dynamiek van de groep zichtbaar op tafel middels houten poppetjes, picto’s, symbolen en ander klein materiaal op tafel. Hierdoor krijgen zowel de leerkracht als de leerlingen inzicht in processen die spelen in de groep. Wanneer je deze dynamiek zichtbaar maakt, heb je een effectieve tool in handen om een fijn pedagogisch klimaat te creëren.
In deze workshop geeft een gecertificeerd GroepsGelukCoach namens GroepsGeluk, bij jullie op locatie, een inkijkje in deze aanpak van systemisch werken, een andere manier van kijken naar gedrag. Je krijgt inzichten die jouw kijk op de wereld kunnen veranderen en direct inzetbare tips en bijdragen aan het creëren van meer rust in de groep.
Tijd: Tijdstip in overleg
Duur: Anderhalf uur
Kosten: €750 voor een kleine groep (maximaal 30 personen) en €975 voor een grote groep (maximaal 100 personen). Voor groepen groter dan 100 personen gelden aangepaste tarieven.
InspiratieWorkshop
Wil je samen met de collega's van je team of de ouders van de leerlingen uit je klas geïnspireerd worden in systemisch werken in de klas? Durven jullie achter het gedrag van kinderen en volwassenen te kijken? Samen meer weten over systemisch werken en de zienswijze van GroepsGeluk; meld je dan aan voor een workshop op jouw school of organisatie.
Methode voor SEL!
Het is ook mogelijk om met je team de GroepsGeluk training te volgen in Nijmegen of bij jullie op locatie en daarbij de keuze te maken om te werken met de GroepsGelukLeerlijn. GroepsGeluk gaat verder dan de gebruikelijke methode voor sociaal-emotioneel leren in het onderwijs. Het integreert systemisch denken en werken als vanzelfsprekend, wat bijdraagt aan een gezond en aangenaam pedagogisch klimaat in het onderwijs.