GroepsGeluk ook op jouw school
Alles voor een gezond en prettig pedagogisch klimaat
Met GroepsGeluk - systemisch werken in de klas - maak je de dynamiek van de groep zichtbaar middels houten poppetjes, picto's, symbolen en ander klein materiaal op tafel. Hierdoor krijgen zowel de groepsleider als de leerlingen inzicht in de processen die spelen in de groep.
Wanneer je deze dynamiek zichtbaar maakt, heb je een effectieve tool in handen om een fijn pedagogisch klimaat te creëren.
Wat is GroepsGeluk?
GroepsGeluk is een inmiddels bewezen methode die is ontwikkeld voor en door leerkrachten en coaches in het (basis)onderwijs.
Oprichtster Desiree Farro-Joosen heeft GroepsGeluk in de school waar zij als leerkracht werkzaam was opgezet en uitgerold. Inmiddels verspreid GroepsGeluk zich als een olievlek door Nederland en wordt het door vele coaches, leerkrachten en scholen dagelijks toegepast.
Klaar om met GroepsGeluk aan de slag te gaan in jouw school?
Om GroepsGeluk in jouw school te ervaren bestaat de mogelijkheid om een begeleid coachingstraject aan te gaan met één van de gecertificeerde GroepsGelukCoaches.
Wanneer je werkzaam bent in het onderwijs kun je er ook voor kiezen om zélf te leren werken met GroepsGeluk door de tweedaagse basistraining te volgen. Zo heb je altijd handvatten om direct de balans in de groep te kunnen herstellen.
Methode voor SEL!
Het is ook mogelijk om met het hele team opgeleid te worden tot GroepsGelukSchool. GroepsGeluk is meer dan alleen een methode voor sociaal emotioneel leren in het onderwijs. GroepsGeluk maakt de wereld mooier door binnen het onderwijs systemisch denken en werken als vanzelfsprekend te maken. Alles voor een gezond en prettig pedagogisch klimaat.
"Het is echt een prachtige manier om de band met je groep, en de kinderen onderling, te versterken en begrip te hebben voor elkaar."
Jolanda van Wolde, leerkracht groep 3/4
"Een waanzinnige diepe, blijvende tool voor in het onderwijs! Eerst geluk dan wordt leren een stuk makkelijker".
- Annelieke Mak, gezins- kindercoach, groepsleerkracht
"Ik ervaar dat, door de poppetjes, emoties en materialen in te brengen, je de aandacht pakt en werkelijk diepgang krijgt in je gesprek"
Dorothé Busscher, onderwijscoach
"Het is prachtig om te zien hoe systemen in de klassen zichtbaar worden, hoe het interne beeld van kinderen extern visueel gemaakt wordt en hoeveel inzicht dat geeft voor zowel leerlingen als leerkrachten."
Angelique van Hamersveld, leerkracht
"Groepsgeluk zorgt ervoor dat kinderen open durven te zijn over de gevoelens die ze hebben en geeft mij als leerkracht nieuwe inzichten om mijn groep meer geluk te geven. Werken met Groepsgeluk gun ik elke klas!"
Wendy van Teefelen, leerkracht groep 7/8