GroepsGeluk ook in jouw klas
Alles voor een gezond en prettig pedagogisch klimaat
Alles wat een kind meemaakt is onderdeel van zijn of haar "systeem". Dit systeem heeft invloed op gevoelens die leven bij een kind en dus ook op de dynamiek in de klas. Wanneer er sprake is van bijvoorbeeld angst, boosheid of verdriet, is een kind niet in staat om zich optimaal te ontwikkelen. Met de systemische technieken van GroepsGeluk kunnen onderhuidse gevoelens visueel en spelenderwijs aan het licht worden gebracht en worden hersteld.
Het biedt daarnaast de mogelijkheid om te kijken wat er áchter het gedrag van kinderen schuilgaat. Ook kunnen onderliggende verhoudingen worden verbeterd door meer inzicht en begrip in elkaars belevingswereld.
Wat is GroepsGeluk?
GroepsGeluk is een inmiddels bewezen methode die is ontwikkeld voor en door leerkrachten en coaches in het (basis)onderwijs. Oprichtster Desiree Farro-Joosen heeft GroepsGeluk in de school waar zij als leerkracht werkzaam was opgezet en uitgerold. Inmiddels verspreidt GroepsGeluk zich als een olievlek door Nederland en wordt het door vele coaches, leerkrachten en scholen dagelijks toegepast.
Je hebt als leerkracht of begeleider de mogelijkheid om een begeleid coachingstraject aan te gaan met één van de gecertificeerde GroepsGelukCoaches. Maar je kan er ook voor kiezen om zélf te leren werken met GroepsGeluk door de tweedaagse basistraining te volgen. Zo heb je altijd handvatten om direct de balans in de groep te kunnen herstellen.
Klaar om met GroepsGeluk aan de slag te gaan in jouw klas?
Om GroepsGeluk in jouw klas te ervaren bestaat de mogelijkheid om een begeleid coachingstraject aan te gaan met één van de gecertificeerde GroepsGelukCoaches.
Je kan er ook voor kiezen om zélf te leren werken met GroepsGeluk door de tweedaagse basistraining te volgen. Zo heb je altijd handvatten om direct de balans in je groep te kunnen herstellen.
"Het is echt een prachtige manier om de band met je groep, en de kinderen onderling, te versterken en begrip te hebben voor elkaar."
Jolanda van Wolde, leerkracht groep 3/4
"Een waanzinnige diepe, blijvende tool voor in het onderwijs! Eerst geluk dan wordt leren een stuk makkelijker".
- Annelieke Mak, gezins- kindercoach, groepsleerkracht
"Ik ervaar dat, door de poppetjes, emoties en materialen in te brengen, je de aandacht pakt en werkelijk diepgang krijgt in je gesprek"
Dorothé Busscher, onderwijscoach
"Het is prachtig om te zien hoe systemen in de klassen zichtbaar worden, hoe het interne beeld van kinderen extern visueel gemaakt wordt en hoeveel inzicht dat geeft voor zowel leerlingen als leerkrachten."
Angelique van Hamersveld, leerkracht
"Groepsgeluk zorgt ervoor dat kinderen open durven te zijn over de gevoelens die ze hebben en geeft mij als leerkracht nieuwe inzichten om mijn groep meer geluk te geven. Werken met Groepsgeluk gun ik elke klas!"
Wendy van Teefelen, leerkracht groep 7/8