Spring naar content

Angenita Honsbeek

Leerkracht, therapeut & gecertificeerd GroepsGelukCoach

Angenita Honsbeek

Mijn missie is het kind.

Communicatiemateriaal-foto-GroepsGeluk-Angenita-2
Communicatiemateriaal-foto-GroepsGeluk-Angenita-2
Contact GGC - Angenita Honsbeek
Intake formulier Angenita Honsbeek

Persoonlijke gegevens

Vul hier de naam/namen in
Straat en huisnummer

Informatie

Zijn er interventies gedaan in de groep? *
Is er eerder hulp gezocht? *
groepsgelukleerkrachten
Ik heb de Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring gelezen en ga hiermee akkoord *
reCAPTCHA
Intake formulier - Teams - Angenita Honsbeek

Persoonlijke gegevens

Straat en huisnummer

Informatie

Is er eerder hulp gezocht? *
Zijn er interventies gedaan in het team? *
Ik heb de Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring gelezen en ga hiermee akkoord *
reCAPTCHA

Over Angenita

Op de PABO wist ik al snel dat gedrag, groepsdynamiek en het pedagogisch klimaat de dingen waren waar ik als leerkracht blij van werd.
Het speciaal onderwijs lag hierom voor de hand en daar liep ik dan ook mijn stages.
Op het voortgezet speciaal onderwijs verloor ik mijn hart aan de kinderen met Autisme binnen de Leo Kanner Stichting, waar ik met hart en ziel voor de klas heb gestaan. Tussendoor woonde ik enkele jaren op het Italiaanse eiland Sicilië, waar ik Engels en Italiaans mocht onderwijzen aan volwassenen. Vijf jaar geleden maakte ik de overstap naar het regulier basisonderwijs en werd ik juf en intern begeleider.
In mijn werk als leerkracht kon ik mijn creativiteit kwijt en was mijn fundering altijd de basisveiligheid, welbevinden, vertrouwen en betrokkenheid.
In mijn werk als intern begeleider vond ik mijn uitdaging en werkte ik samen met ouders en leerkrachten met altijd het kind als het uitgangspunt.

Nu werk ik voor mijzelf en vind ik mijn geluk bij GroepsGeluk.
Als GroepsGelukCoach ben ik juf en intern begeleider in één en mag ik heel dichtbij de kinderen werken.
Voor mij de perfecte combinatie!

Mijn ontmoeting met GroepsGeluk
Ik kwam bij GroepsGeluk terecht toen ik als intern begeleider binnen het ervaringsgericht onderwijs werkte en er een incident gebeurde in een bovenbouw groep. De groepsdynamiek was in één klap veranderd. De klassengesprekken die hierover zijn gevoerd hielpen de kinderen om weer met elkaar om te gaan, maar er bleef in de dynamiek voelbaar dat het nog niet goed was voor de kinderen. Toen heb ik met de leerkracht gekozen voor het benaderen van GroepsGeluk. Désirée kwam een opstelling doen in de klas en ik ging met de leerkracht de cursus volgen bij GroepsGeluk.

Met een opstelling van GroepsGeluk wordt zichtbaar wat je in een klas wel kunt voelen, maar waar je niet de vinger op kunt leggen.
Dat wat je als leerkracht ervaart, maar je niet concreet kunt maken.
Dat wat je als intern begeleider voelt, maar geen weg in vindt.
Dat wat je als directeur weet, maar je geen grip op hebt.

En precies dát zet ik als GroepsGelukCoach in beweging.

Mijn missie is het kind.
Want als het goed gaat met het kind,
gaat het goed met de groep,
gaat het goed met de leerkracht,
gaat het goed met het team,
en gaat het goed met de directie.

Hogeschool Leiden (PABO), Stichting Prof. Dr. Leo Kanner College (Autisme in de klas), Onderwijs Maak Je Samen (opleiding intern begeleider), Mathijs Bos (Transformatiecoach-opleiding), Désirée Farro (GroepsGeluk).